Pressearbejde
Pressemeddelelser fra 2.250,-
Få hjælp til at få lavet en effektiv pressemeddelelse der bliver bragt i medierne.
Hjælp til pressemeddelelser
Har du brug for hjælp til at skrive den pressememeddelelse, som får medierne til at tage din historie og bringe den, så kan jeg hjælpe dig.
Med min baggrund som journalist kender jeg til, hvad der skal til for at medierne tager en historie op og bringer den. Hvis din historien skal være den næste, kræver det, at den bliver præsenteret på den rigtige måde.
Med det rette set-up kan du veksle synligheden til “ekspertstatus” på dit område eller nye kunder gennem dine salgskanaler.
Hvad kan du bruge pressemeddelelser i din markedsføring til?
- NSkabe synlighed om din virksomhed
- NOpnå "ekspert" status på dit felt
- NNå ud til en stor målgruppe
- NFå mediernes validering af dit budskab
- NBranding af din virksomhed
Ring eller skriv til mig i dag med din idé til en mediehistorie, så vurderer jeg hurtigt om den har potentiale til at blive bragt og hvilke medier, som kunne være interesseret.
Hvis din historie har et potentiale får du et tilbud på, hvordan jeg kan hjælpe dig og til hvilken pris.
Prisen starter ved 2.250,-
“Jeg har været utrolig glad for at arbejde sammen med Tonny, da han med hans erfaring har kunnet hjælpe og rådgive mig på rigtigt mange områder, som folketingskandidat.
Vores samarbejde startede med, at vi lavede en række film og vi fik styr på alt omkring SoMe, som indebar korrekt opsætning af de sociale medier, Google add, hjemmeside mv.
Dertil brugte jeg løbende Tonny, som rådgiver omkring læserbreve, medier i det hele taget, hvad er oppe i tiden og hvordan mine opslag på fb og instagram agerede i befolkningen.
Med Tonny som samarbejdspartner, var jeg hele tiden var up-to-date. Tonny er rigtig rar at arbejde sammen med og var lynhurtigt til at læse, hvordan jeg var som person og fik derfor alt rettet ind efter, hvordan jeg ønskede at køre min valgkamp og hvad netop jeg havde brug for.
Jeg kan stærkt anbefale Tonny til andre og vil uden tvivl benytte mig af Tonny i mit fremtidige politiske arbejde”.
Sådan kommer du i gang med at skrive en god pressemeddelelse
Nyhedskriterier
Sidder du og pusler med en pressemeddelelse, så er det en god idé at kende til mediernes “nyhedskriterier”. Med dem i baghovedet, kan du skrive din pressemeddelelse så den har større chance for at blive godt modtaget på redaktionen og komme gennem nåleøjet.
Når medierne skal vurdere, om det er en historie de vil bringe, kigger journalisten i første omgang på historien ud fra nogle nyhedskriterier.
Kritierierne varierer fra medie til medie, men overordnet er der 5 nyhedskriterier, som du kan bruge til at vurdere din histories potentiale for at blive bragt.
Jo flere kriterier din historie rammer jo større interesse vil medierne have.
- NVæsentlighed
- NIdentifikation
- NSensation
- NAktualitet
- NKonflikt
Væsentlighed
Det, du vil fortælle om, skal have betydning for samfundet og din målgruppe.
Identifikation
Læseren/ målgruppen skal kunne se sig selv i historien og tænke at det kunne være mig eller en jeg kender.
Sensation
Emnet skal fascinerer eller chokerer læseren.
Aktualitet
Emnet skal være oppe i tiden på en dagsorden.
Konflikt
Emnet skaber debat og uenigheder mellem forskellige holdninger, opfattelser og interesser.
Vil du vide mere om hvordan du skriver en pressemeddelelse kan du læse mere i mit blogindlæg om emnet.
Skriv en pressemeddelelse
Har du regelmæssig brug for at udsende pressemeddelelser kan du med fordel overveje en abonnementsløsning, hvor du kan trække på min hjælp et fast antal timer pr. uge eller måned. Du kan læse mere om mulighederne for at hyre mig på abonnementsbasis.