Valgkamp
– på tværs af medier
Skab digitalsynlighed om din valgkampagne
KV25 valget nærmer sig og de forskellige kandidater begynder at røre på sig.
Et gammelt ordsprog siger, at valget bliver vundet mellem valgene… Så derfor er det tid til at begynde at sætte strøm til din digital valgkampagne, så du får varmet dine vælgere op.
Valgkamp på tværs af medier
Hvor kandidaterne tidligere kunne være heldig at få en tvoptræden og kaste en stak valgplakater op i lygtepælene, så kræver valgkamp i dag en betydelig større værktøjskasse.
Antallet af medier bliver hele tiden større og mere fragmenteret og det er derfor rigtig vigtigt at kende sin målgruppe og vide på hvilke kanaler de befinder sig.
Test er nøglen til succes
Du har måske en fornemmelse af hvilke budskaber dine vælgere sympatiserer med og på hvilke kanaler de befinder sig. En fornemmelse er dog ikke nok, når først valgkampen kører. Den dygtige kandidat, der går efter at blive valgt, tester budskaber og kanalvalg i god tid, så kampagnen står snorlige, når først valgkampen går ind i den afgørende fase. Hvis du vil vinde valget og en plads i Europaparlamentet, så er der ikke tid til de store ændringer, når først valgkampen er i gang.
Budskaber og kanalvalg skal testes i god tid, således at når valgkampen går i gang og du begynder at brænde mange annoncekroner af, så er du sikker på at dine budskaber rammer dine målgrupper med budskaber, som de sympatiserer med.
Jeg kan hjælpe dig med:
Videoproduktion
Et budskab – én video.
Video er godt til at vise hvem du er som person.
Få produceret en stribe videoer og test hvad dine vælgere reagerer bedst på.
Test af kampagne
Hvilket materiale og hvilke budskaber reagerer din vælgere på? Det kræver flere tests at bliver klogere på.
Resultatet er værdifuldt når valgkampen for alvor går i gang.
Opsætning af SoMe-kanaler
Mulighederne i de digitale kanaler udvikler sig hele tiden.
Jeg kan hjælpe dig med at sætte dine kanaler op, så du frem står bedst muligt og når bedst muligt ud til dine vælgere.
Podcastserie
Lytning til podcasts har de senere år været i kraftig vækst. Overvejer du en podcastserie, så skal du ud i god tid.
Fordelen ved en podcast er, at du får lang taletid og indholdet har en lang levetid.
Annoncering
Når du sætter strøm til dit bedste indhold, så koster det penge. Det kan koste rigtig mange penge. Derfor er det vigtigt, at dine kanaler og dit indhold står bedst muligt og at det er målrettet præcist til dine målgrupper.
Podcast
Klar til valgkamp